reklama

Referendum o ochrane rodiny prinesie nenávisť a bude polarizovať

Zamýšlal som sa nad dopadmi referenda, ktoré nás čaká. Nie o to, čo spôsobí jeho výsledok, ale o to, čo spôsobí jeho konanie sa. V tomto referende totiž nepôjde o to, kto bude hlasovať ZA a kto PROTI, ale o to kto hlasovať bude a kto ostane doma a hlasovať nebude. A v tom vidím veľký problém a očakávam medzi ľudmi nenávisť a polarizáciu. Najmä na vidieku...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (96)

Hlasovanie v referende by malo byť tajné. Momentálne je ale stav taký, že kto hlasovať pôjde (bez ohľadu, či hlasuje ZA, alebo PROTI) hlasuje vždy ZA a kto ostane doma hlasuje vždy PROTI. Svojou účasťou totiž zvyšuje kvórum a tým napomáha k tomu aby sa dosiahla magická hranica 50% a referendum bolo platné. Je nepochybné, že vďaka medializácii, reklamnej kampani, osvete v rámci kresťanských spoločenstiev a komunít a silnej podpore myšlienky ochrany rodiny medzi občanmi bude výsledkom hlasovania ZA. Otázne je jedine to, či bude 50% účasť a teda či bude referendum platné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z toho vyplýva, že jediná možnosť, ako hlasovať PROTI je neprísť k urnám. 

A tu je problém. V malých obciach, kde každý každého pozná sa hneď roznesie, kto bol a kto nebol voliť. A ten kto nebol, bude automaticky označený ako ten, čo je PROTI. Následne ním môže byť opovrhované a susedia mu to, že nebol hlasovať a teda je vlastne proti môžu dať riadne "vyžrať". V najhorších prípadoch môže dôjsť až k nenávisti a znepriateleniu a to aj na dlhé roky, či do konca života. Preto si niektorí radšej rozmyslia, či pôjdu, alebo nepôjdu. A aj keby chceli hlasovať PROTI, vlastne svojou účasťou budú hlasovať ZA. Nebudú teda môcť slobodne a tajne prejaviť svoj názor.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Preto si myslím, že hlasovanie nie je svojim spôsobom tajné a prinesie medzi ľudí veľa zloby. Kiež by som sa mýlil. 

Tadeus Patlevič

Tadeus Patlevič

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som rodený Bratislavčan - Staromeštan, ktorému rodičia a hlavne starí rodičia od detstva vštepovali vlastnosti ako česť, slušnosť, úcta, spravodlivosť či morálka. V dnešnom svete sa mi s nimi žije ťažko, ale čo mám robiť, keď ich mám hlboko vryté v srdci aj v hlave. Mnohí mi vravia , že ľudia ako ja už neexistujú, ale ja sa nádejám, že to nie je pravda a že takí sú. A práve kvôli nim zakladám tento blog....a z rovnakého dôvodu kandidujem ako nezávislý kandidát bez straníckej podpory a bez straníckej minulosti na poslanca do mestského zastupiteľstva v Bratislave za Staré Mesto Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu